- NAING NAING SANAY MYANMAR NEWS
Headlines News :

Wednesday, September 5, 2012

အပ်က္အပ်က္နဲ႔နွာေခါင္းေသြးထြက္ကာနွဳတ္ထြက္ျခင္းျပဳရေတာ႔မည္႔ျပည္သူ႔လြတ္ေတာ္ခုံရုံးလည္းပ်က္စီး
ျပိဳကြဲရ၊လြတ္ေတာ္ဥကဌေတြလည္းနွဳတ္ထြက္ရေတာ႔မည္႔ဒုတ္ခေပးသည္႔ပုဒ္မ(2)၊(ဇ)


ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာခံုရံုးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအၾကား လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဟုတ္-မဟုတ္ဆုိသည့္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အျပန္အလွန္ အျ
ငင္းပြါး၊ အခ်င္းမ်ားလ်က္ရိွရာ ယခုအခါ အထြတ္အထိပ္တို႔ေရာက္လ်က္ရိွၿပီး မၾကာမီရက္မ်ားအတြင္း ခံုရံုးအား စြပ္ စဲြျပစ္တစ္မႈမ်ားကို အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္မွစတင္လုပ္ေဆာင္လာဖြယ္ရာရိွပါသည္။ ထုိအခ်င္းမ်ားမႈတြင္ တပ္မေတာ္ သား ကိုယ္စားလွယ္(၃) ဥိီး၏ေဆြးေႏြးခ်က္အရ တပ္မေတာ္မွာ ခံုရံုးဘက္မွရပ္တည္ေနၾကသည္ကိုေတြ႔ရသျဖင့္ အျငင္း ပြါးမႈမွာ စစ္အာဏာသိမ္းေရးသို႔ျပန္လည္ဥိိီးတည္သြားလိမ့္မည္လားဟု ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသံုးသပ္သူတစ္ခ်ိဳ႕ကစိုး ရိမ္ ေနၾကပါသည္။

(က်ားျဖဴ)ပါတီမွ၊ သီေပါၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္း၏ အျမင္တြင္၊ ျပႆနာေပးေနသည့္ ဥပေဒပုဒ္မမွာ လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒမ်ားတြင္ပါရိွေသာ အခန္း(၁)၊ ပုဒ္မ(၂) အပိုဒ္ခဲြ(ဇ) တြင္ဆုိထားသည့္-

ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖဲြ႔စည္းေသာ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖဲြ႔၊ အမိိ်ဳးသားကာကြယ္ ေရးႏွင့္လံုျခံဳေရးေကာင္စီ၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆုိင္ရာခံုရံုး၊ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔တုိ႔ကုိ လည္းေကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္တုိ႔ကဖဲြ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကိုဆုိသည္။

ထုိအပုိဒ္တြင္ပါရိွေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္းသည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကုိျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္းဟုအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိသတ္မွတ္ျခင္းမွာ အေျခခံဥပေဒႏွင့္မညီဟု ခံုရံုးကဆုိၿပီး၊ သမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအ ဖဲြ႔ႏွင့္ တပ္မေတာ္တုိ႔ကေထာက္ခံလ်က္ရိွသည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဘက္ကမူ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္အဖဲြ႔မ်ားကို မဆုိ ထားဘိ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးခ်င္းသည္ပင္လ်င္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဥပေဒျပဳအဖဲြ႔အစည္းဝင္ျဖစ္သည္ဟု ဦးရဲထြန္းက မွတ္ယူသည္။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဥပေဒျပဳအဖဲြ႔အစည္းဝင္ဟု သံုးႏံႈးသင့္ေၾကာင္း၊သို႔မွသာ ဖဲ႔ြစည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ သတ္မွတ္ထား ေသာျပည္ေထာင္စုအဆင့္ပုဂိၢဳလ္ဆုုိသည္ႏွင့္ျခားနားမည္ျဖစ္သည္ ဟုဆုိပါသည္။ အေၾကာင္း မွာ အေျခခံဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳသည့္လႊတ္ေတာ္မ်ားမွာ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးအဆင့္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဟု ႏွစ္ဆင့္သာရိွေသာေၾကာင့္ထုိယူဆခ်က္မွာ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ကိုက္ညီမႈရိွပါသည္ဟု ဦးရဲထြန္းကဆုိပါသည္။

သို႔ျဖစ္၍ အထက္ေဖၚျပပါ ပုဒ္မ(၂) အပိုဒ္ခဲြ(ဇ) ပါအဓိပၸါယ္ေဖၚျပခ်က္ကို ရွင္းလင္းတိက်ေအာင္ခဲြျခားေရးသား ကာ ဥပေဒသစ္ျပဌာန္းႏိုင္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ခံုရံုးသို႔တင္ကာထပ္မံမကန္႔ကြက္မွသာလ်ွင္ ျပႆမ်ားေအးေအးခ်မ္း ခ်မ္းႏွင့္ၿပီးစီးသြားႏိုင္ေၾကာင္းသိရပါသည္။

ဦးရဲထြန္းတင္ျပသည့္အၾကံျပဳခ်က္မွာ အဆုိပါအပိုဒ္ကိုေအာက္ပါအတုိင္း ျပင္ဆင္ေရးသားသင့္သည္ဟုဆုိသည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔ အစည္း ဆုိသည္မွာျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႔၊ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရး နွင့္လံုျခံဳေရး ေကာင္စီ၊ ဘ႑ာေရး ေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး၊ ျပည္ေထာင္ စုေရြး ေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖဲြ႔တုိ႔ကိုေခၚသည္။
လို႔ေရးသားၿပီး ေနာက္တစ္ပိုဒ္မွာ -

- ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္မ်ားက ဖဲြ႔စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကိုေခၚသည္။

လို႔ ခဲြျခားၿပီးအဓိပၸါယ္ဖြင့္ သင့္တယ္လို႔ ေျပာၾကားပါတယ္။ ထုိသုိ႔ေရးသားမွသာလ်င္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးအ ဆင့္ လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ေရာေထြးမႈမရိွဘဲ ကဲြျပားျခားနားမွာျဖစ္တယ္လု႔ိ ဦးရဲထြန္းကဆုိပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္းတဲ႔ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နဲ႔ အဖဲြ႔မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရိွ ေၾကာင္းကို အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၄၀ (ခ) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၆၀ (ခ) တုိ႔အရရွင္းလင္းစြာသိျမင္ႏိုင္သည္ဟုဦးရဲထြန္းကဆုိ သည္။ ထုိအပုိဒ္တြင္ေရးသားထားသည္မွာ -

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားႏွင့္ အဖဲြ႔အစည္းမ်ား၏ အစည္းအေဝးမ်ားသို႔ ယင္းေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ သို႔မဟုတ္အဖဲြ႔အႀကီးအမႈး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္တက္ေရာက္သည့္အခါ မိမိအဖဲြ႔အစည္းႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာဥပေဒ ႀကမ္းမ်ား သို႔မဟုတ္ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ရွင္းလင္းေျပာဆုိေဆြးေႏြးခြင့္ရိွသည္။

ယခုအခါ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္မ်ား၏ ဥပေဒ ပုဒ္မ(၂) အပိုဒ္(ဇ) ပါ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားဆုိသည္မွာ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ားႏွင့္ အဖဲြ႔မ်ားကုိ ရည္ညႊန္းေၾကာင္းႏွင့္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္လည္း ညီညြတ္ပါသည္ဟု ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က ရပ္ခံထားသျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္၏ ဒုတိယဥကၠဌမ်ားမွာ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ ႏူတ္ထြက္ရမည့္အေနအထား ျဖစ္ေနေၾကာင္းဦးရဲထြန္း က သံုးသပ္ေျပာဆုိပါသည္။ မႏူတ္ထြက္ပါက ထုိကိစၥကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ေထာက္ျပ ကန္႔ကြက္ လာႏိုင္ေၾကာင္းဆုိပါ သည္။

တည္ဆဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒပုဒ္မ (၁၇)တြင္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ၊ ဒုဥကၠဌမ်ားကို ရည္ညႊန္းလ်က္ ဆုိထားသည္မွာ -

၁၇ ။ ဥကၠဌ၊ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌ သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရပါက ဥကၠဌ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌအျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။

လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ရိွ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးေကာ္မတီ ဥကၠဌမ်ားျဖစ္ၾကေသာ လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠဌ မ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္နည္းဥပေဒ ၅၄ အရတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနျခင္းမွာတစ္ႏွစ္ ေက်ာ္ကာလသို႔ပင္တိုင္ခဲ႔ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရိွရပါသည္။ ၎က ဆုိထားသည္မွာ -

၅၄။ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရးေကာ္မတီကို ၁၅ ဦးထက္မပိုေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားျဖင့္ဖဲြ႔စည္းရမည္။ ယင္းသို႔ဖဲြ႔စည္းရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ဒုတိယဥကၠဌသည္ ရာထူးအေလ်ာက္ ေကာ္မတီ၏ ဥကၠဌအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ရမည္။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ထိုကိစၥကိုႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အကိ်ဳးရိွစြာေျဖရွင္းႏိုင္ေရးအတြက္ သမၼတ ႏွင့္ခံုရံုး ဘက္ကလည္း ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္မ်ား ကဖဲြ႔စည္းသည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တို႔ကုိ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္

- သည္ဟု ျပင္ဆင္ေရးသားမည္ကိုလက္ခံရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဘက္ကလည္း - ပုဒ္မ (၂) ၊ အပိုဒ္(ဇ) ပါ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဆုိသည္မွာ ဆုိသည့္စကားရပ္သည္ လႊတ္ေတာ္မ်ားကဖဲြ႔စည္း သည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖဲြ႔တုိ႔ကိုရည္ညႊန္းျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္းကို ပုဒ္မ(၁၇) ႏွင့္ နည္းဥပေဒပုဒ္မ (၅၄) ကိုေထာက္၍ လက္ခံသင့္ေၾကာင္း ဦးရဲထြန္းက ဖြင့္ဆုိရွင္းျပခဲ႔ပါသည္။

ထုိသုိ႔ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လက္ခံခဲ႔ပါလ်င္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုျပင္ဆင္ရန္လည္းေကာင္း၊ ခံုရံုးကို စြပ္စဲြျပစ္တင္ကာ ျဖဳတ္ခ်ပစ္ရန္လည္းေကာင္း၊ လိုအပ္မည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္းျဖင့္ၿပီးစီး သြားႏိုင္ေၾကာင္း သိရိွရပါသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒ၊ အမိ်ဳးသားလႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာဥပေဒတုိ႔တြင္ပါရိွေသာ ပုဒ္မ(၁၇) မွာလည္း ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၀၁ ႏွင့္ညီညြတ္မႈမရိွပါ။ ထုိပုဒ္မတြင္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌမ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖဲြ႔အစည္းျဖစ္ေသာ အမိ်ဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စိီအဖဲြ႔ဝင္အျဖစ္ပါဝင္ထည့္သြင္း ဖဲြ႔စည္းထား သျဖင့္ ထုိပုဒ္မ (၁၇)ကိုလည္းေအာက္ပါအတိုင္းျပင္ဆင္သင့္ပါသည္။

၁၇ ။ ဥကၠဌ၊ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌ သည္ အမိ်ဳးသားလံုၿခံဳေရးႏွင့္ကာကြယ္ေရးေကာင္စီမွ အပ ျဖစ္ေသာျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရပါက ဥကၠဌ သို႔မဟုတ္ ဒုတိယဥကၠဌအျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္။

No comments:

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. NAING NAING SANAY MYANMAR NEWS - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template