ရခုိင္ျပည္နယ္ မင္းျပားၿမိိဳ႕၌ ဖေယာင္းတုိင္မီးျဖင့္ စာက်က္ေန သည့္ ေက်ာင္းသူကေလးမ်ား။
ဓာတ္ပုံ-ေကာင္းထက္ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အရည္အခ်င္းရွိေသာ လူ႔အရင္းအျမစ္မ်ား၊ တတ္သိ ကြ်မ္းက်င္ စီမံခန္႔ခြဲအုပ္ခ်ဳပ္တတ္သူမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ မ်ဳိးဆက္သစ္ေခါင္းေဆာင္ မ်ား ေပၚထြက္လာေရးအ တြက္ ျမန္မာ့ပညာ ေရးစနစ္အားအႀကီးစားျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ပညာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ ကြ်မ္းက်င္သူ မ်ားက ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ဓာတ္ပုံ-ေကာင္းထက္ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အရည္အခ်င္းရွိေသာ လူ႔အရင္းအျမစ္မ်ား၊ တတ္သိ ကြ်မ္းက်င္ စီမံခန္႔ခြဲအုပ္ခ်ဳပ္တတ္သူမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ မ်ဳိးဆက္သစ္ေခါင္းေဆာင္ မ်ား ေပၚထြက္လာေရးအ တြက္ ျမန္မာ့ပညာ ေရးစနစ္အားအႀကီးစားျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ပညာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ ကြ်မ္းက်င္သူ မ်ားက ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
 ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈက်ဆင္းလာျခင္းသည္ ပညာရည္နိမ့္က်မႈ 
၏အေၾကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း အၿငိမ္းစားပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေမာင္သိန္းက  
စက္တင္ဘာလအတြင္းက စက္မႈလက္မႈ အသင္းခ်ဳပ္ တြင္ ေျပာသည္။
 ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးအေျခအေန အား ေရရွည္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ 
အခ်က္အလက္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံ့စီးပြားေရး တိုးတက္မႈသည္ လုိအပ္ခ်က္ 
တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ယင္းမွတစ္ဆင့္ ပညာေရးတုိးတက္လာႏိုင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း 
ေဒါက္တာဦးသိန္း က ေျပာသည္။
"ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းအား
  ျဖင့္ မသင္မေနရ မူလတန္းပညာေရး
  စနစ္ကို ေရရွည္မွာ အေကာင္အထည္
  ေဖာ္ႏိုင္မယ္။ စီးပြားေရးတုိးတက္မွသာ
  ပညာေရးအသံုးစရိတ္ ပိုလာမယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။ 
ပညာေရးက႑ ေရတိုျပဳျပင္ေျပာင္း လဲရန္အခ်က္မ်ားတြင္မူ လက္ရွိ ငါး
  ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိေနေသာ  ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးအသံုး စရိတ္အား ၁၀ 
ခုိင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ေပးရန္ အပါအ၀င္ သင္ၾကားေရးစနစ္အား ကေလးဗဟိုျပဳ
  ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားေရးကို  ေျပာင္းလဲ ရန္၊
  ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြးကို
  ျမႇင့္တင္ေပးရန္၊ က်ဴရွင္သင္ၾကားျခင္း စနစ္မ်ားကို ပေပ်ာက္ရန္ႏွင့္ 
တကၠသိုလ္
  ၀င္တန္း တြင္ ေအာင္မွတ္မ်ားအား အဂၤလိပ္အမွတ္ ၄၀ ႏွင့္ 
အျခားဘာသာရပ္မ်ားအား အမွတ္ ၅၀ သတ္မွတ္ရန္
  စသည့္အခ်က္မ်ားကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးခဲ့
  သည္။
 ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးစနစ္တြင္ နည္း
  ပညာမွာ လြန္စြာ အားနည္းေနၿပီး၊  ေက်ာင္းသားႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာ လိုအပ္ခ်က္ 
မွာ လြန္စြာကြာဟ ခ်က္ရွိေၾကာင္းကို ေမာကၡမဂၢဇင္းအဖြဲ႕၀င္ ဦးတင္ၫြန္႔က 
စက္တင္ဘာလ ၈ ရက္ေန႔ House of
  Media and Entertainment တြင္ က်င္းပေသာ ပညာေရးႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ တြင္ ေျပာသည္။ 
"ကြန္ပ်ဴတာေတြ ေက်ာင္းကို ေရာက္လာတယ္။ ၿပီးေတာ႔ေက်ာင္းက လူေတြ
  က ယူဆတယ္၊ ၀ိဇၨာဘြဲ႕သမားေတြက ကြန္ပ်ဴတာ ကိုင္စရာမလိုဘူးလို႔။ သိပၸံက
  ဆရာမေတြက ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သင္တန္းေတြကို တက္တယ္။ ၿပီးရင္
  ကြန္ပ်ဴတာခန္းကို ေသာ့ပိတ္ထားတယ္။ Multi Media room ကြန္ပ်ဴတာအခန္း
  ေတြ ေက်ာင္းေတြမွာ ဖြင့္တယ္။ ကြန္ပ်ဴတာခန္းကို အထက္လူႀကီးေတြ လာရင္ ဟန္ေဆာင္ ခဏဖြင္႔ၿပီး Power Point  ေလာက္ သံုးျပႏိုင္ရင္ အားေတြတက္ၾက
  တယ္။ 
ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းသားဦးေရ ၂,၀၀၀ ေလာက္ရွိတဲ့
  ေနရာမွာ ကြန္ပ်ဴတာ ေလးလံုးဆိုၿပီး ခြဲတမ္းေတြခ်ေပးတယ္။ ေက်ာင္းမွာ
  ဆရာ၊ ဆရာမေတြက လက္ေတြ႕ပိုင္းကို
  ေမ့ၿပီး စာခ်ည္း ေအာ္က်က္ခိုင္းေန တယ္။ ကြ်န္ေတာ့တူမေလးဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴ
  တာေရွ႕မွာထုိင္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာ
  အေၾကာင္းကို စာေအာ္က်က္ေနတယ္။ ဆရာဆိုတာ လမ္းျပဖုိ႔အတြက္ပဲ။ သင္ၾကားမႈကို ေဘာင္ဖြင့္ ေပးရမယ္" ဟု ဦးတင္ၫြန္႔က ေျပာသည္။
 တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အစိုးရအေဆာင္မ်ား ျပန္လည္စီစဥ္ေပးရန္၊ 
ပညာသင္စရိတ္မ်ားႏွင့္ ပညာခြ်န္ဆုမ်ားအေရ အတြက္ တိုးျမႇင့္ေပးအပ္ျခင္း
  မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္
  ေၾကာင္း ေဒါက္တာဦးသိန္းက ေျပာသည္။
 ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားမွ 
လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ေသာ အလယ္အလတ္အဆင္႔ရွိေက်ာင္းမ်ားထက္ မနိမ့္ေစရန္ 
လိုအပ္ၿပီး အေ၀းသင္
  ေက်ာင္းမ်ားအား စိစစ္ၾကပ္မတ္ေပးရန္
  အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အႀကီးစား
  ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရန္လိုအပ္ေသာ ပညာေရးက႑ကို ေဒါက္တာဦးသိန္းက 
ေထာက္ျပေဆြးေႏြးခဲ့သည္။



No comments:
Post a Comment